Не говори Богу, что у тебя есть проблема, а повернись к проблеме лицом и скажи ей, что у тебя есть Бог...

среда, 11 апреля 2012 г.

Икона Божией Матери,именуемая «Не рыдай Мене, Мати»

Иконографическая композиция, посвящённая оплакиванию Христа Богородицей. Иногда называют "Оплакивание Христа" (по-гречески - Пиета)

Название взято из ирмоса девятой песни канона Космы Маюмского на Великую Субботу, послужившего также одним из источников иконографии:
Не рыдай Мене, Мати, зрящи во гробе, Его же во чреве без семене зачала еси Сына: востану бо и прославлюся, и вознесу со славою непристанно, яко Бог, верою и любовию Тя величающия.

Икона Пресвятой Богородицы Не Рыдай Мене Мати [n18_9]
Не Рыдай Мене Мати[Не рыдай Мене Мати2]

Пред иконой Пресвятой Богородицы «Не рыдай Мене, Мати» молятся за страждущих близких и о спасении близких, за детей.

Молитва ко Пресвятой Богородице пред Ее иконою «Не рыдай Мене, Мати»
К Тебе, Пречистей Божией Матери, аз окаянный припадая молюся: веси, Царице, яко непрестанно согрешаю и прогневляю Сына Твоего и Бога моего. И аще многажды каюся, ложь пред Богом обретаюся: каюся трепеща, да не како поразит мя Господь, и по часе мале паки таяжде творю. Ведущи сия, Владычице моя, Госпоже Богородице, молю, да помилуеши, да укрепиши мя, и благая творити да подаси ми. Ты веси, о Владычице моя Богородице, яко имам в совершенней ненависти злая моя дела и всею мыслию люблю закон Бога моего. Но не вем, Госпоже Пречистая, откуду яже ненавижду, тая творю, а благая преступаю. Не попущай убо, Пречистая, воли моей совершатися, неугодна бо есть, но да будет во мне воля Сына Твоего и Бога моего, да мя спасет, и вразумит, и подаст ми благодать Святаго Духа, да бых аз отселе престал сквернодействуя и прочее пожил бых в повелениих Сына Твоего, Господа нашего Иисуса Христа, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем, и Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Величание

Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтим образ Твой святый, имже точиши исцеления всем, с верою притекающим.


"Не рыдай Мене, Мати"...
...пред иконой святой
мое сердце наполнилось болью,
словно слышала голос я сердцу родной,
и душа откликалась безмолвно...

"Не рыдай Мене, Мати"...
...снился ночью мне сын,
мой родной, бесконечно любимый...
и на сердце в слезах свет иконы сходил,
и прижался ко мне сын мой милый...

"Не рыдай Мене, Мати"...
...пусть молитва летит -
свет души во спасение сына...
материнская боль – верю я – исцелит...
материнская вера – всесильна.

...пред иконой горит золотая свеча,
словно сердце мое ярко светит...

да пребудет угодна молитва моя
там, где Солнце Пасхальное Светит!
Не рыдай Мене Мати ...
Фреска из храма келии св.Стефана. XVII в. Афон.

Образ относится к группе т.н. гимнографических икон, т.е. созданных по мотивам стихов песнопений. Чувствуется, что этой иконе свойственна какая-то особая "музыкальность". Скорее всего музыка и слова ирмоса 9-й песни Канона Великой субботы, из которого и взято название образа, вдохновляли иконописца.

«Не рыдай Мене, Мати, зряще во гробе, Его же во чреве без семени зачала еси Сына: возстану бо и прославлюся и вознесу со славою, непрестанно яко Бог, верою и любовию Тя величающия». 
 

Не рыдай мене МАти, 1769 г., Иван Балякин, палехская иконопись

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.